22.1.12

KOS DUIT dan KESAN EMOSI dan PENJIWAAN Bila Lelaki Menjadi Wanita Secara FIzikal

KOS DUIT dan KESAN EMOSI dan PENJIWAAN Bila Lelaki Menjadi Wanita Secara Fizikal...

Apabial fitrah diubah..maka kesengsaraan akan berlaku...utk tempoh yang lama walalupun nikmatnya sementara sahaja.....

IKUTI pendedahn akhbar ini.....

DEDAH... wartawan Metro Ahad menemu bual Nell (kanan).
JADIAN...sekali pandang, sukar membezakan Nell dengan wanita ‘tulen’.
JADIAN...sekali pandang, sukar membezakan Nell dengan wanita ‘tulen’.

KUALA LUMPUR: Lelaki yang mahu mencari pasangan kini perlu lebih berwaspada supaya tidak terpilih ‘wanita jadian’. Ini kerana dengan kos RM70,000, seseorang lelaki boleh bertukar menjadi wanita, malah ada kalanya lebih ‘jelita’ dan memiliki susuk tubuh lebih menggiurkan berbanding kebanyakan perempuan tulen.

Kos itu termasuk melakukan pembedahan menukar alat sulit, membesarkan payudara dan pelbagai rawatan susulan.


Ia lebih murah berbanding sebelum ini sekurang-kurangnya RM100,000 diperlukan hanya untuk melakukan dua pembedahan terpenting itu.

Perkara itu diakui Kis, 28, atau lebih mesra panggilan Nell dalam satu temu bual dengan wartawan Metro Ahad, baru-baru ini.


Sekali pandang, raut wajah, fizikal dan perwatakan Nell tidak ubah seperti wanita terutama di bahagian payudara apabila ‘saiznya’ boleh menimbulkan perasaan cemburu di kalangan kaum Hawa.


Berasal dari ibu kota, Nell mendakwa Thailand, Taiwan dan Singapura menjadi pilihan golongan sepertinya kerana memiliki kemudahan serta kepakaran melakukan pelbagai pembedahan diperlukan dari hujung jari ke rambut.

“Kalau 10 tahun lalu RM100,000 diperlukan untuk melakukan pembedahan alat sulit dan payudara, kini dengan hanya RM15,000, kedua-dua pembedahan penting itu boleh dilakukan.


“Justeru, tidak hairan kini makin sukar untuk membezakan mak nyah dengan wanita tulen kerana majoriti kami memiliki segala ‘aset’ mereka,” katanya.

Nell berkata, selain payudara, dia menjalani beberapa pembedahan lain seperti dahi, rahang, dagu dan kening untuk kelihatan lebih cantik.


Setakat ini, katanya, dia menghabiskan hampir RM60,000 sepanjang melalui proses berkenaan dan hanya tinggal dua langkah lagi untuk melengkapkannya iaitu membuang alat sulit dan mencantikkan hidung.


“Jumlah itu tidak termasuk kos pembedahan, sebaliknya merangkumi segala aspek iaitu penjagaan, kelengkapan, aksesori seperti pakaian, alat solek, salun dan pelbagai lagi.


“Seperti wanita, saya menyediakan bajet khas RM1,000 sebulan untuk kos penjagaan diri bagi memastikan sentiasa cantik,” katanya.


Dia berkata, antara ketiga-tiga negara terbabit, Thailand menjadi pilihan kerana selain memiliki ramai doktor pakar, ia turut menawarkan kos paling murah.


Katanya, untuk pembedahan membuang alat sulit, kos minimum sebanyak RM8,000 ditawarkan manakala payudara sekitar RM3,500.


“Ramai mak nyah, termasuk saya, memilih Thailand kerana kos untuk pergi ke sana juga murah dan mudah. Bagi pembedahan alat sulit, hanya bahagian batang dibuang.


“Buah zakar pula dimasukkan ke bahagian dalam. Melalui teknologi moden menggunakan kaedah ‘kikis’ (laser), sukar melihat kesan jahitan selepas pembedahan, sekali gus payah membezakannya dengan yang asli,” katanya.


Nell berkata, perbezaan yang boleh dilihat hanya alat sulit mak nyah yang melakukan pembedahan berada atas sedikit berbanding kedudukan sebenar.


Bagaimanapun, katanya, satu-satunya perkara yang tidak boleh diubah ialah alat kelamin ‘baru’ berkenaan tetap mengeluarkan air mani apabila mencapai klimaks.


Mengenai risiko pembedahan membuang alat kelamin, dia mengakui ada beberapa kesan sampingan yang perlu ditempuhi.


“Kesan jangka pendek ialah menjadi pelupa dan pemikiran tidak normal. Biasanya dalam tempoh beberapa bulan pertama, mereka rasa terasing daripada masyarakat luar dan berada dalam dunia sendiri.


“Perkara ini dialami semua rakan saya yang menjalani pembedahan terbabit. Bagi jangka panjang pula, masalah biasa dihadapi ialah tekanan jiwa, terutama apabila usia semakin lanjut,” katanya.


Bagi memiliki payudara montok mengalahkan wanita, katanya, beberapa cara boleh dilakukan dan ia tidak semestinya melalui pembedahan.


Katanya, cara paling mudah dan tidak menyakitkan ialah melalui pengambilan pil dan suntikan hormon yang boleh didapati di kebanyakan farmasi seluruh negara.


“Pil perancang keluargaturut diambil bagi memiliki payudara sempurna. Ini menyebabkan kulit mereka menjadi halus dan cantik serta membesarkan bahagian dada,” katanya.


Bagi yang mahukan kesan lebih cepat, mereka mengambil beberapa suntikan hormon.


Nell berkata, selepas mencuba pil dan suntikan, dia akhirnya nekad melakukan pembedahan pada 2009 kerana ia kaedah terbaik bagi memiliki payudara cantik seperti tulen.


“Saya menjalani pembedahan silikon dan ia juga pembedahan pertama dilakukan saya.


“Saya melakukannya di sebuah klinik di Thailand dengan bayaran RM3,500.


“Selain silikon, pembedahan lain boleh dilakukan ialah melalui pemasangan implan dan ‘salt water’.


“Risiko pembedahan itu ialah perlu mendapatkan rawatan segera jika mengalami masalah kerana selain boleh menyebabkan kecacatan kekal, ia membahayakan nyawa,” katanya.


Anak ketiga daripada lima beradik ini berkata, seperti wanita, mak nyah yang menjalani pembedahan transformasi keseluruhan tidak akan berhenti setakat itu saja dalam usaha menjadi cantik.

==============================================

Pil hormon rosakkan hati, hempedu


KUALA LUMPUR: Pengambilan suntikan dan pil yang dikhaskan untuk wanita secara berlebihan oleh golongan mak nyah untuk menghasilkan kulit lembut, licin dan gebu sepanjang masa boleh menjejaskan kesihatan, merosakkan hati serta menyebabkan batu karang hempedu.

Pakar Sakit Tuan, Dr Ismail Thamby berkata, masalah itu berkemungkinan berlaku jika pengambilannya dihentikan atau tidak dilakukan secara konsisten.


“Setahu saya, pil dan suntikan ini mampu bertahan sekurang-kurangnya seminggu dan selepas itu perlu diambil semula. Jika tidak diteruskan, kulit kembali seperti asal iaitu menjadi kasar serta tumbuh misai atau janggut.

“Jika diambil terlalu banyak pula boleh menyebabkan individu menjadi mual, loya dan muntah. Pengambilan pil ini turut menjejaskan kesihatan dan boleh merosakkan hati serta menyebabkan batu karang hempedu,” katanya ketika dihubungi.


Katanya, keinginan menjadi perempuan sejati tidak menghalang mereka mendapatkan produk berkenaan meskipun harganya mahal iaitu kira-kira RM5,000 sebulan, selain perlu diambil sepanjang hayat bagi mengekalkan kecantikan kulit.


“Apabila terlalu obses pada kecantikan dan naluri perempuan yang menebal dalam diri, mereka sanggup lakukan apa saja meskipun berisiko tinggi. Demi mendapat apa yang diidamkan, wang bukan masalah besar.

“Bagaimanapun, pil dan suntikan yang diambil mestilah mendapat kelulusan doktor terlebih dulu dan ia tidak boleh diambil tanpa pengawasan kerana takut menjejaskan hormon dalam badan,” katanya.


No comments: