15.1.12

Bila Hati Kotor dan Berkarat!

Institut Hak Asasi Manusia Persatuan Peguam Antarabangsa (IBAHRI) mendesak kerajaan supaya kerajaan menghalalkan aktiviti lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) dengan cara meminda undang-undang sedia ada kerana undang-undang yang sedia ada adalah lapuk dan tidak releven dgn semasa......

(GILER! sungguh mereka ini.....siapakah pemimpin mereka di Malaysia ini!)

Dalam sokongan kepada Anwar, pertubuhan yang dikenali sebagai Organisasi Progresif Gay Filipina (ProGay) menerusi sebuah portal berita di http://www.tempo.com.ph membuat kenyataan, sudah tiba masanya undang-undang berkenaan liwat yang merupakan sebahagian daripada legasi kolonial British itu dihapuskan.

(Bagaimanakah ProGay boleh bebas memberikan sokongan dan boleh mengarah undang-undang kita kalau mereka tak de org kuat disini!)

Majlis Peguam yang menyifatkan dakwaan terhadap Ketua Pembangkang yang berasaskan kepada peruntukan lapuk Kanun Keseksaan iaitu memperuntukkan hubungan seks suka sama suka antara orang dewasa suatu jenayah, tidak harus sesekali dibawa ke mahkamah.

Malah Presidennya, Lim Chee Wee turut berharap Peguam Negara tidak akan mengemukakan sebarang rayuan berhubung kes itu dan sebaliknya menumpukan sumber-sumber penting Jabatan Peguam Negara menangani jenayah lebih serius.

(Siapakah Presiden Majlis Peguam ini? Adakah beliau seorang politikus? Beliau cenderung kpd parti politik yang mana satu? Kenapa beliau promotekan bahawa hubungan seks suka sama suka ......adalah tidak salah... tak kira antara lelaki dgn lelaki atau perempuan dgn perempuan atau lelaki dgn perempun atau lelaki boleh kedua-duanya.......)

Byk perkara bermain di fikiranku ttg masa depan generasi Gen1, Gen2, Gen3 di Malaysia ini terutama selepas PRU 13 nanti........

Kemana halatuju kita sebenarnya terutama Umat Islam Berbangsa Melayu kerana hanya bumi Malaysia ini sahaja milik kita..... bumi di bawah malaysia dah lama tergadai...melyu muslim dah banyak sengsaranya......

Adakah kita pula mahu melayu muslim juga akan tergadai di Malaysia?

No comments: