19.1.10

HATI-HATI Kucing Batu..

Cedera diserang kucing batu


MUHAMMAD ZAKI menahan kesakitan selepas cedera di muka akibat digigit dan dicakar kucing batu di Teluk Sengat kelmarin.


KOTA TINGGI - Seekor kucing batu yang tersepit di dalam sebuah kereta seorang tukang masak bertindak ganas dengan menggigit dan mencakar muka lelaki itu dalam kejadian di Jalan Kota Tinggi-Teluk Sengat di sini kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 8.40 malam, Muhammad Zaki Mahat, 23, terpaksa menerima 15 jahitan akibat cedera di bahagian atas kening kiri, tepi hidung dan lengan kanan.


KUCING batu liar yang berjaya ditangkap selepas menggigit dan mencakar muka Muhammad Zaki di Teluk Sengat kelmarin.


Selain cedera diserang kucing batu itu, mangsa juga mengalami luka-luka kecil lain selepas kereta dipandunya terbabas ketika mengelakkan haiwan liar itu.

Cerita Zaki, semasa kejadian dia dalam perjalanan dari rumah bapanya di Felda Air Tawar 2 ke rumah rakannya di Kampung Teluk Sengat dengan memandu kereta Proton Iswara.

"Saya mahu ke rumah rakan saya untuk menghadiri majlis tahlil kerana bapa rakan saya baru meninggal dunia," kata Zaki ketika ditemui di Hospital Kota Tinggi di sini semalam.




Sampai di tempat kejadian tiba-tiba muncul seekor haiwan seolah-olah anak harimau terus melintas dari kawasan ladang kelapa sawit.

"Saya terkejut dan cuba mengelak dengan memaut stering kereta ke kiri bagi mengelak daripada terlanggar haiwan itu," katanya lagi.

No comments: