Ahlan Wasahlan...

Jawatan Kosong Untuk Gadis Bawah 27 Tahun

Minuman Kesihatan dan Kekuatan

Minuman Kesihatan dan Kekuatan
Belum Cuba ..Belum Tahu... Cuba dulu baru tahu..

Dunia sanjung Jobs




2011/10/07

SEORANG lelaki meletakkan epal di foto Steve Jobs sebagai penghormatan terakhir kepada pengasas bersama Apple.

SEORANG lelaki meletakkan epal di foto Steve Jobs sebagai penghormatan terakhir kepada pengasas bersama Apple.

Pengasas bersama Apple diberi pengiktirafan terakhir

CALIFORNIA: Pemimpin, pakar teknologi dan orang ramai memberi penghormatan terakhir kepada pengasas bersama Apple, Steve Jobs, yang meninggal dunia kelmarin pada usia 56 tahun kerana barah pankreas.
Presiden Barack Obama menyifatkan tokoh yang memberikan Mac, iPod dan iPhone kepada dunia itu sebagai ‘antara pencipta paling hebat Amerika Syarikat.’
Lembaga pengarah Apple ketika mengumumkan kematian bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) itu dalam satu kenyataan ringkas berkata: “Kami amat sedih untuk mengumumkan kematian Steve Jobs. Kepintaran, kesungguhan dan tenaga Jobs adalah sumber inovasi tidak terkira yang memperkaya dan memperbaiki kehidupan kita. Dunia lebih baik kerana Steve.”

Penghargaan diberi dari seluruh dunia untuk Jobs, manakala peminat Apple membanjiri laman rangkaian sosial untuk meluahkan kesedihan mereka berikutan kematian lelaki yang membantu meletakkan komputer mini berbentuk telefon dalam berjuta poket.


Ketua Pegawai Eksekutif Apple, Tim Cook, berkata: “Apple kehilangan genius yang kreatif dan dunia kehilangan seorang manusia mengagumkan. Kami yang cukup bertuah mengenali dan bekerja dengan Jobs kehilangan seorang rakan baik dan mentor.”


Jobs yang bercuti atas sebab kesihatan Januari lalu, meletak jawatan sebagai CEO Apple, bulan lalu, menyerahkan tugasnya kepada Cook tetapi kekal sebagai pengerusi syarikat itu.

Dalam ucapan penghargaannya, Obama berkata dunia kehilangan seorang tokoh hebat.

“Mungkin tiada kata-kata lebih hebat untuk bercakap mengenai kejayaan Jobs berbanding hakikat dunia mendengar kematiannya menerusi alat yang dicipta.”


Pengerusi dan pengasas bersama Microsoft, Bill Gates, memberikan penghargaan kepada lelaki yang pernah menjadi pesaingnya.


“Jobs dan saya berjumpa buat kali pertama hampir 30 tahun lalu dan sejak itu kami menjadi rakan sekerja, pesaing dan rakan lebih separuh hayat kami.


“ Dunia jarang menyaksikan seseorang yang memberikan impak seperti diberikan Jobs, kesan yang akan dirasakan untuk generasi akan datang. Bagi kami yang cukup bertuah dapat bekerja dengannya, ia satu penghargaan amat besar,” katanya.


Sementara itu, CEO News Corporation, Rupert Murdoch, berkata: “Kita kehilangan seorang pemikir paling berpengaruh, pencipta dan usahawan sepanjang masa. Steve Jobs adalah CEO paling hebat generasinya.


Pengasas laman web sosial Facebook, Mark Zuckerberg, berkata Jobs lebih daripada sekadar seorang pencipta baginya.


“Jobs, terima kasih kerana menjadi mentor dan rakan. Terima kasih kerana menunjukkan apa yang anda cipta boleh mengubah dunia. Saya akan merindui anda,” katanya. – Agensi


No comments: