28.6.09

Rezeki Kita Di Tangan Pencipta Yang Maha Kuasa!

Semalam, penjaga zoo berbincang secara informal dengan singa-singa-singa pemburuan ketika perlaksanaan operasi mencari rezeki di Shah Alam.

Penjaga membicarakan rezeki yang dioffer di negara Br yang pada asalnya selama beberapa bulan dipanjangkan menjadi setahun... prpposal yang lebih detail telah diserahkan, menunggu pengesahan pihak autoriti....sekiranya itulah rezeki Allah makan habuan halal akan dinikmati oleh semua singa-singa di zoo.

Disamping itu, mereka juga bertanya berapa ramai sesinga yang mampu buat Train 4 Trainers... di maklumkan ada 5 ekor....

Terpinga-pinga sesinga pemburuan kerana sebelum ini dikatakan masalah kewangan yang runcing... maybe secara persoalan - persoalan telah dikemukn sebelum ini dgn pelbagai option supaya semua singa berfikir pasal periuk nasik memasing.... tapi semalam pula, gaya percakapan dan penceritaan penjaga zoo pula seolah-olah meminta semua sesinga jgn keluar dari zoo.... kerana zoo boleh terus hidup.... bukankah rezeki itu di tangan Allah...pencipta sekalian alam!

Wassalam

No comments: