9.7.10

Syiah Melayu - Diambil daripada Tranungkite Online

Syiah Melayu Kepanasan Menuduh Penulis tenteradajjal blogspot Tidak Beraklak
Dilulus terbit pada Sunday, November 23 @ 19:23:41 PST oleh TokBatin
Berita
Oleh soudine75
" Sejak beberapa bulan lalu penulis memerhatikan percambahan blog-blog syiah Melayu semakin berkembang biak bakal menjadi virus kepada umat Islam tanah air. Blog-blog berkenaan memaparkan hadis-hadis Syiah yang tidak bersanad bagi mengelirukan umat islam yang tidak menguasai ilmu dan metodologi hadith. Pada satu sisi yang lain boleh jadi mereka cukup tahu kebanyakan kitab-kitab besar syiah tersebar merata dalam internet dan kitab-kitab rijal Syiah boleh diperolehi bagi menjelaskan siapa perawi-perawi Yahudi yang mengelilingi Imam-Imam mereka dan yang bertanggungjawab mereka hadis-hadis palsu Syiah. Namun bagi mereka yang masih baru dalam mengenali agama Syiah mereka pasti terpedaya dengan kata-kata hadis palsu dan tafsiran-tafsiran ayat al-Quran versi Syiah yang berpunca dari kitab-kitab tafsir batil mereka.

Penulis mengambil inisiatif memaparkan kepada umum mengenai berita akhir zaman dengan memfokuskan aqidah al-Mahdi Syiah dengan artikel bertajuk ‘Mahdi Syiah Adalah Messiah Dajjal’ berdasarkan nas-nas kitab-kitab agama mereka sendiri. Artikel berkenaan telah dipostkan ke laman Tranungkite.net dengan Tajuk Messiah Dajjal dan Mahdi Syiah menurut kitab-kitab shiah mendapat sambutan dan tersebar dalam beberapa blog yang membahaskan tentang dunia akhir zaman. 

Pengalaman berdebat dengan kaum Syiah dalam blog almawaddah.uni.cc dengan tajuk kesahihan kitab Sulaim bin Qays sejak tahun 2001 amat berharga kepada penulis memandangkan penulis bersama beberapa pendebat lain berjaya memanaskan punggung mereka, meyebabkan ruang debat secara terbuka telah ditutup. Pengalaman lalu juga, dikala mereka terdesak untuk mencari point berbahas bila mana kita sediakan nas-nas agama mereka, taktik pertama mereka cuba bawa tajuk yang lain bagi memerangkap pendebat. Secara hakikatnya mereka dilatih untuk berputar belit hatta teraksa berbohong sekalipun. Apabila dikemukakan dalil dan rujukan kitab mereka secara terperinci mereka mula mencari dalih untuk berputar belit dan berpusing-pusing untuk keluar darinya. Setelah terdesak dan kehilangan arah disebabkan tidak mampu lari dari hakikat yang termaktub pada nas-nas mereka maka mulalah keluar perkataan caci maki, “anda tidak menggunakan aqal”, kemudian melarat kepada, “ lembu-lembu” dan “bangang”, wahhabi pemecah kesatuan umat dan beberapa cacian yang tidak langsung melambangkan kaum mereka berakhlak. Hakikatnya gelaran tidak berakhlak itu perlu dipulangkan kepada mereka dengan perkataan-perkataan mereka tersebut. 

Pengalaman yang sama telah dilalui penulis beberapa minggu yang lalu ketika berkunjung ke website Tentera Dajjal Melayu upahan Iran - ummuabiha.blogspot.com. Bila mana penulis mengasak mereka dengan fakta dajjal, perayaan karbala’ dan beberapa isu yang lain. Akhirnya terkeluarlah tuduhan – jika penulis berada di Afghanistan penulis akan menjadi Al-Qaeda dan bila berada di Makkah penulis akan menjadi wahhabi… 

Pada sisi yang lain, penulis memandang ia satu penghormatan kepada penulis yang selama ini berhujjah mendedahkan kepada umum betapa wujudnya kerjasama Syiah dari segenap sudut dunia berpakat dengan Amerika dan Yahudi untuk membantai rakyat Sunnah Afghanistan, Iraq, Chechen selain penindasan berkurun lamanya terhadap Sunnah di wilayah Baluchistan dan Ahwaz, Iran yang bukan sikit jumlahnya. Kenyataan ini tampaknya memang benar mereka (Syiah Melayu) sendiri mengakui membenci Sunnah Taleban di Afghanistan dan Sunnah di Iraq dan menyokong kerjasama Syiah Iraq bersekongkol dengan Amerika di Afghanistan dan Iraq. 

Kepanasan suhu mereka terbukti dengan kenyataan terbuka mereka menyiarkan gambar penulis dan biodata ringkas penulis secara terbuka dengan pelbagai tuduhan dan merendahkan peribadi yang penulis. 

Kenyataan penulis untuk mereka di sini ialah : SYIAH MELAYU KEPANASAN BILA MANA MEREKA TERKEJUT MELIHAT NAS-NAS AGAMA MEREKA SENDIRI MENCERITAKAN BETAPA MAHDI MEREKA IALAH DAJJAL SEBENARNYA. 

Segala maklumat mengenai kitab-kitab mereka itu boleh didapati dalam laman al-ahkam.net, Tranungkite.net dan blog penulis tenteradajjal.blogspot. 

Kerana faktor kecelaruan itu maka mereka menuduh dengan pelbagai cacian dan hinaan. Disebabkan kebatilan aqidah syiah, pencacian mereka terhadap para sahabat nabi r.a, menyembah para imam terutama al-Husein r.a, khurafat Karbala’ dan amalan sembahan kubur mereka serta demi keselamatan dan ketenteraman awam Malaysia dari bahana dan perpecahan umat seperti yang sedang berlaku di Iraq akibat syiah berada ditampuk kuasa penulis akan terus berjuang menepis kesesatan orang-orang Syiah di Malaysia yang sedang meresapi sebahagian umat Melayu sejak berkurun lamanya. 

Tahniah kepada blog ummuabiha kerana telah mempopularkan penulis diblog anda. Dan kini blog anda telah mempularkan perkataan slogan penulis SYIAH TENTERA DAJJAL dan yang telah penulis kemukakan menurut kitab agama kamu.. Selepas ini gelaran itu akan terus melekat di minda kamu dengan pendedahan-pendedahan yang selanjutnya, sabarlah ..Terima Kasih atas sumbangan blog ummuabiha.blogspot.com, Sekian…..


===================
Lihat akhlak penganut Syiah kaum Dajjal Malaysia. Membuktikan syiah agama pemaki hamun dan mencarut. Dalam Seorang pendebat mereka yang terkenal dengan ayat2 caci maki kepada sahabat nabi berkata dlm cbox ummuabiha.blogspot.com :


besi: sebelum kaji hadis2 palsu dari kitab2 syiah, KAJI DULU HADIS2 PALSU DLM SAHIH BUKHARI/MUSLIM KAMU TU...jgn nk huha2 kt sini..nk tunjuk hero..nk tunjuk dia tu jaguh kampung..xpyh la.stakat dgn ko..aku jentik telur Yazid bin Muawiyah..melalak sampai Jakarta bleh dgr tau..





Beberapa perkara penting di sini :

1. Mereka cuba buka ruang untuk mempertikaikan dan menolak kesahihan Bukhari dan Muslim secara total kerana secara hakikatnya mereka tidak mempercayai hadis2 sunnah kecuali yang boleh disesuaikan dan diubah suai bagi menyokong agama mereka. Ia dapat diperhatikan dalam kata-kata mereka yang lain yang memetik sekerat2 hadis Bukhari dan Muslim kemudian ditafisrkan menurut kata-kata ulama' syiah. mereka tidak pernah menyebut matan penuh Bukhari atau Muslim apatah lagi syarah dan bab menurut kitab2 sunnah. hujah mereka tampak dominasi tetapi penuh dengan putar belit dan tipuan semata2.

2. Mereka menghina khalifah Yazid yang sejarahnya telah dimanipulasi oleh sejarawa dan perawi Syiah. Yazid dikatakan sebagai pembunuh al-Husein sedangkan menurut ulama' besar Syiah bernama Mula Baqir al-Majlisi dalam kitab Jila' al-Uyun menyatakan syiah sendiri membunuh al-Husein setelah menipu al-Husein untuk dilantik di bai'ah di Kufah. sebabkan dalam perayaan syiah ada hari Karbala' hari menyesal kerana membunuh pemuda syurga - al-Husein yang mereka rayakan dengan mengkelarkan tubuh badan mereka dengan pedang sebagai penyesalan yang x berkesudahan. Namun dalam sejarah Yazid dimanipulasi sebagai pembunuh al-Husein oleh syiah yang mana kemudiannya digunapakai oleh Yahudi untuk menyerang Islam. sejarah ini boleh dirujuk dalam website Darulkaustar.com dibawah tajuk SYIAH KUFAH MEMBUNUH AL-HUSEIN.

3. Hakikatnya Yazid bersama Muawiyah dan para sahabat telah memerangi kepulauan cyprus. sebuah perang yang mengembirakan Rasulullah semasa baginda menceritakan perang ini bakal berlaku setelah baginda wafat. Perang cyprus ini memahat sejarah kerana seorang sahabat wanita telah dikebumikan di sana. sahabat wanita ini memohon kepada Rasulullah untuk menyertai perang berkenaan kerana kegembiraan Rasulullah ketika menceritakan kisah perang Cyprus ini.

4. Bagi yang tidak pernah berdepan dengan hujah2 syiah mereka menyatakan syiah baik seperti sunnah dan mudah terpedaya dengan mereka. 

Bagi penulis ahklak 'besi' menjadi penanda Aras kepada pegangan terkutuk syiah yang sangat membahayakan kepada sunnah.. Ini adalah kesan dari pegangan aqidah syiah dan sikap buruk ulama'2 syiah yang sememangnya berasal dari Yahudi dan Nasrani memaki hamun para sahabat 

Dalam diri mereka termasuk diri syiah melayu ini terdapat dendam yang tidak kesudahan terhadap generasi terawal yang telah menyampaikan islam kepada kita.. Sungguh keji seorang syiah melayu bernama BESI. Golongan syiah melayu harus dibendung bagi menjaga kemuliaan islam. Hakikatnya Syiah Melayu ini ialah tentera Dajjal dari Iran yang akan mucul di bumi loji nuklear Isfahan (Khurasan, IRAN).

tenteradajjal.blogspot.com

tenteradajjal.blogspot.com.

No comments: