Ahlan Wasahlan...

Manfaat Kesihatan Diri, Keluarga dan KeWANGan Anda!...Sila Click Bannernya..

Dunia KeWANGan Anda....

Dunia KeWANGan Anda....
Fast Action - Fast Result.. Sila "Click" Banner Di atas ini...

Jawatan Kosong Untuk Gadis Bawah 27 Tahun

ADA SYIAH MELAYU DI MALAYSIA?

sALAM SEMUA,

Saya sedikit terkejut bila menerima video mengenai ajaran syiah yang menular di kalangan Umat Melayu Muslim.....

Kalau dulu sekadar pernah dengar yang puak ini ada di gombak......

Tapi video dari laman Youtube ini boleh memberikan info hakikat kewujudan mereka......






YANG DIBAWAH ini saya ambil daripada facebook yang membicarakan perihal syiah .ini
Video Thumb

BUKTI Syiah Melayu sudah lama bertapak di tanahair kita

8:40 Added 20 hours ago
Salam 1Malaysia. Ado kenkawan kata betul ke ade Syiah Melayu kat Msia ni? Memang ado. Video ni sebagai bukti sahih. Video itu dirakam pd November 2007 di Hauza Ar-Ridha, di Gombak Selangor. Amat mengejutkan. Kalau dah pukul2 dada tu memang ianya dari ajaran Syiah. Kalau tepuk tangan tu maybe takdo masalah kot. Lebih menakutkan ramai kanak-kanak yg join upacara Syiah tersebut.

Ado info dari inbox fb den mengatakan sudah ado 100 ribu penganut Syiah Melayu di Malaysia. Jika kenkawan masih ingat, Bro Suhaimi pernah mendedahkan bahawa sudah ado 10 ribu pengikut Syiah di Kuala Muda, Sg. Petani di Kedah. Khatib di sana sudah berbuih mulut mengingatkan para jemaah setiap kali Jumaat tentang bahaya Syiah di kawasan mereka.

Adakah kita mahu membiarkan perkara ini berlalu begitu sahaja? Sudah lah masyarakat kita dibebankan dengan kerosakkan seperti hedonisma, penyalahgunaan dadah, buang bayi, buang makbapak ke rumah orang-orang tua, seks bebas/zina, bohsia, ketagihan arak, tak tahu baco quran, tak tahu solat dan bermacam-macam lagi. Dan kini ditambah lagi dengan ancaman penyelewangan akidah. Dulu ajaran Ayahpin, Al-Arqam, Rasul Melayu Kahar, Qadiyani, Pemuda Kahfi, Golongan Anti Hadis dan terkini ajaran Syiah la pulak.

Pekara akidah melangkaui batasan fahaman parti politik dan NGO. Isu akidah adalah isu Negara. Ia bukan masalah kecil. Baginda Nabi memulakan dakwah dengan membetulkan akidah musyrikin Mekah. Kalau akidah rosak, maka yg lainnya kelihatan sudah tidak berguna. Jadi, kepada semua umat Islam di tanahair ini mari lah kita berbuat sesuatu bagi menyelamatkan akidah anak cucu cicit kita. Anda boleh buat report di pejabat 2 agama Negeri dan Balai Polis yg berdekatan. Jumpa Yb-Yb kawasan anda bagi mengadukan hal ini. Tidak kisah la Yb anda itu UMNO, PAS atau PKR. Berusaha la dgn kemampuan anda. Jangan nanti bila datangnya tahun 2020, kita akan melihat perarakan Syiah Melayu di Dataran Merdeka memukul badan sehingga berdarah kerana menyambut Hari Asyura pd 10 Muharram setiap tahun. Kalau lah Samy Vellu masih hidup ketika itu, dio pun poning kepalo sbb tak sangka Islam pun meraikan Thaipusam seperti orang Hindu.

Sebagai akhirnya, rupa-rupanya JAKIM sudah lama mengeluarkan fatwa akan sesatnya akidah Syiah ini. Antaranya :

1] ‘Ajaran dan fahaman Syiah adalah bercanggah dan menyeleweng dari ajaran Islam dan menjadi ancaman kepada perpaduan ummah, keutuhan agama, perpaduan bangsa dan keamanan negara khususnya di Malaysia.
Fahaman dan ajaran ini perlu disekat keseluruhannya dari berkembang di Malaysia berdasarkan beberapa percanggahan yang terdapat di dalam fahaman tersebut sama ada dari sudut akidah, syariah dan pelbagai penyelewengan umum yang lain.’
http://www.islam.gov.my/e-rujukan/syiah.html#seleweng

2] Lihat nombor 38. Ajaran Syiah diwartakan sebagai sesat oleh JAKIM.
http://www.islam.gov.my/ppi/profil.html

Fatwa-fatwa negeri-negeri dalam persekutuan Malaysia :

1] Negeri Sembilan

http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/ke-arah-membendung-pengaruh-syiah-di-malaysia

2] Pulau Pinang

http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/fatwa-mengenai-fahaman-syiah-0

3] WP Kuala Lumpur

http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/membendung-pengaruh-syiah-di-malaysia-1

4] Melaka

http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/wajib-berpegang-dengan-aqidah-ahli-sunnah-wal-jamaah-ke-arah-membendung-pengaruh-syiah-0

5] Selangor

http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/perkembangan-fahaman-syiah-di-selangor

6] Terangganu

http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/membendung-pengaruh-syiah-di-malaysia-0

Jadi kepada JAKIM, Mufti-mufti, jabatan-jabatan agama dan lain-lain jabatan otoriti agama, jangan tidur lagi, keluar dari bilik air-cond ofis kamu dan betulkan kerosakkan yg sedang berlaku kpd orang awam.

Mari lah kita mengingatkan semuo orang akan bahayanya Syiah terhadap kesihatan akidah umat Islam di tanahair kita yang tercinta ini.

1 comment:

ZiYan NaDIR said...

kat kl nipun belambak kaum nih. besembunyi disebalik tudung labuh & jubah. penah tedengar satu mamat syiah cakap " aku tak sanggup tingalkan sbb aku yakin ngan ajaran nih, lagipun kuaga aku temasuk tok nenenk aku sumanya syiah" tekedu aku dengar. mak..aiiiii.. camner la anak cucu kita kalu becinta ikut suka hati ngan tak selidik latar blakang. takan nikah gol murtad cam nih. kalu sgala sabahat nabi dicela.. apa syafaat nabi yg dia nak bagi kat kita masa kat sana nati kalu asyik mencerta sahabat & isteri dia. sapa kita nak menghukum para sahabat nabi.. dah trang al-quran panduan terbaik. dah complete. tak yah mcm2 lagi dah. mati kita nipun blum tentu arah mana peginya. nabi tak penah ajar umat dia mencerca org laen tambahan plak para sahabat dia. tringin gak nak tgk gol ni hafaz 30 juz quran,..kalu ade la.. jaga2 anak cucu kita spy gol ni tak msk dlm kuaga kita. siasat akidah dia habis2 sblm trima menantu jgn nanti menyesal dikemudian. gol ni mmg dah rame...