Ahlan Wasahlan...

Jawatan Kosong Untuk Gadis Bawah 27 Tahun

Minuman Kesihatan dan Kekuatan

Minuman Kesihatan dan Kekuatan
Belum Cuba ..Belum Tahu... Cuba dulu baru tahu..

Baik Dan Buruknya Laman FACEBOOK!

Kelahiran FACEBOOK adalah sebagai laman sosial yang membenarkan rangkaian sosial dibangunkan....

Ramai yang memuji facebook apabila mereka dapat bertemu dan berinteraksi dengan kenalan - kenalan lama yang jauh berpisah..... ada yang berjumpa kawan kelas 10 tahun , 20 tahun yang lalu...jumpa balik kawan sekolah rendah...sekolah menengah dan kawan universiti.....

Ada yang menggunakan Facebook untuk memasarkan produk atau perniagaan masing-masing.....

Ada yang menggunakan Facebook untuk membuat pemasaran bertingkat - MLMlah paling senang ceritanya....

Ada yang menggunakan Facebook bagi meluaskan jaringan org yang baru dikenali....

Ada yang menggunakan Facebook untuk bercinta, mencari pasangan hidup....

Bagi seorang Trainer, mereka menggunakan facebook untuk berkomunikasi dgn clients atau bekas pesertanya......

Ramai "kaunselor" dlm facebook walaupun tak bertauliah...tulis sahaja masalah anda....nanti kawan anda/networks anda akan selesaikan.....

Namun begitu kebaikan atau keburukan FACEBOOK bergantung kepada Hati dan Jiwa Orang Yang Menggunakannya

Kalau org itu baik...maka baiklah penggunaan FACEBOOK....

Kalau org itu kurang baik, nakal tak bertempat, jahat, jiwa kotor maka buruklah penggunaan FACEBOOK.....

ANDA akan tertipu di FACEBOOK dan mengundang bahaya jika:-

1. Anda menganggap semua org dalam facebook baik dan ikhlas seperti anda...

2. Anda mendedahkan sepenuhnya tarikh lahir anda.....

3. Menerima sesiapa sahaja sebagai Friends anda tanpa usul periksa latarbelakangnya...secara real dan bukan sekadar info dalam facebook.

4. Mudah menerima friends hanya berdasarkan wajah dan rupa paras sahaja.

5. Meletakkan semua maklumat peribadi anda seperti nombor telefon, alamat rumah penuh, alamat ofis penuh dan segala maklumat yang akan memerangkap anda.

6. Menulis semua pergerakan anda secara terlalu detail.

7. Menulis semua perasaan anda secara detail.....

Ingat RAMAI BUAYA dan harimau DALAM Facebook...

IKUTI masalah FACEBOOK ini di dunia barat......

Facebook tempat bukti kecurangan

Hubungan sulit pasangan didedah dalam web sosial

NEW YORK: Semakin ramai pasangan yang bercerai menjadikan laman web sosial Facebook sebagai bukti pasangan mereka melakukan kecurangan, menurut hasil kajian terbaru.
Kajian yang dijalankan sekumpulan peguam terkenal di Amerika mendedahkan, pelanggan mereka datang ke mahkamah dengan membawa bukti yang mereka temui di laman web itu.

Mereka berkata, laman sosial yang amat popular itu dilayari berjuta-juta pengguna memberi peluang mereka menghubungi rakan lama dan mencari rakan baru, tetapi pada masa yang sama menjadi punca individu berbohong dan menipu pasangan mereka.

Masalah biasanya bermula apabila pengguna bersembang perkara membabitkan seks perkara yang tidak wajar dilakukan dengan ‘rakan’ di internet.

“Semakin ramai pelanggan datang menemui saya dan apabila saya bertanya mengapa mereka mahu bertemu dengan saya, mereka menjawab Facebook,” kata peguam perceraian terkenal, Mary Cay Trace.

Beliau berkata, e-mel lucah dan mesej berbaur seks di laman Facebook menjadi bahan bukti yang semakin banyak didedahkan di mahkamah, sebagai punca perubahan sikap individu terhadap pasangan mereka sehingga menyebabkan perceraian.
Mary Cay berkata, mana-mana individu juga kini boleh menyiasat jiran dan rakan sepejabat melalui Facebook jika mengesyaki mereka berlaku curang.

Mary Cay merujuk kes seorang wanita yang menulis dalam laman web MyFoxPhilly.com mengenai gelagat suaminya bertukar-tukar nota cinta dengan bekas rakan sekolahnya selepas mereka bertemu kembali melalui Facebook.

“Hanya dalam tempoh beberapa bulan, perkahwinan wanita itu dan suaminya selama 13 tahun, berakhir dengan perceraian. Teman wanita baru suaminya juga bercerai dengan pasangannya. Mereka mempunyai dua orang anak,” katanya.

Bagaimanapun, kata Mary Cay lagi, perkara yang lebih menyedihkan adalah apabila seseorang individu mengesan kecurangan pasangan mereka di Facebook.

Perkara itu tidak hanya diketahui oleh mereka saja, sebaliknya jiran tetangga, anggota keluarga dan anak juga dapat mengetahuinya, kata peguam itu. – Agensi

No comments: